Sunday, September 16, 2012

Analiz; Can Bonomo



-Meczup albüm kapağı fotoğrafı.-
•Kırmızı renkte mason şapkası; kırmızı renk akıl kontrolü programından sonra oluşan yeni karakterini simgeliyor. Şapkanın Mason şapkası olması ise onlar tarafından akıl kontrolüne maruz kaldığını gösteriyor. Elindeki balonlar ise ‘kişilik bozukluğu’nun olduğunu temsil ediyor.

•Mason olduğu ve Monarşi akıl kontrolüne maruz kaldığı anlatılan Meczup klibi;

•Tik-tak çanları ve guguk saatiyle Monarşi akıl kontrolü programına geçişi ve klibin sonunda parmağını şıklatışıyla da programdan çıkışı yansıtılmış. Yani anlatılan olay program esnasında gelişenler.

•Peki program esnasında neler olmuş;

-Masonluğa adım atmış ve elinde asa var. Mekanda bulunan kişilerden daha üst seviyede çünkü aşağıda göstereceğim akıl kontrolünü yansıtan sahnede anahtarlar Can’ın boynunda.-
•Damalı zemin; Mason hakimiyetini temsil eder. Aynı zamanda, kişilik bölünmesini gösterir (çoklu kişilik oluşumu için tetiktir), madde-metafizik dünyanın yani insanlar ve cinlerin birleşimi ve uyumudur.

•Bu karedeki duman/sisle de cinin varlığı anlatılmış.
—-

•Masonik zemin dışında, perde ve camın dizaynıyla ‘her şeyi gören göz’ ve piramit işaret edilmiş. Fötr şapka; Yahudi takkesi Kipa’yı temsilen giymiş ve smokiniyle de Mason olduğu gösterilmiş.
—-

•Klipte, aynı mekanı fakat iki farklı ortamı ve gelişen olayları anlatırken, ikisi de hızlı gösterilmiş ve tam anlamıyla gerçekleşen olaylar yansıtılmamış. Ancak yaşanan olaylar, anlaşılacak şekilde ipuçları verilerek gösterilmiş.

•Mekanda bulunan bir kişi kimliğini kelebek maskesiyle gizlemiş.
Can Bonomo gibi mekanda bulunanlar da sistemde bulunan herkes gibi akıl kontrolüne maruz kaldığı gösteriliyor.

-Herkes farklı kıyafetlerle, farklı adımlarda yürüyor ve kimisinin kimliği gizli.-

-Bilmeyenlerin anlamıyacağı bir takım olaylar gerçekleşiyor.-

•Duvarda Nazi’nin sembolü swastika çizilmiş. Akıl kontrolü teknikleri Alman Nazi kapmında geliştirilmiştir. Burada da aynen o kamptaki gibi akıl kontrolü uygulandığı gösterilmiş.

•Anahtarlar Can’da, kontrol ondaymış gibi fakat orada bulunan herkes gibi o da akıl kontrolünde. Hatta klipte programı uygulayan beyaz önlük giymiş doktor kılığındaki programcı/işleyici de aynı akıl kontrolü programlarından geçmiş.

—-

•Arkadaki duvarda akrep ve yelkovanı olmayan bir saat var. Bu zamana sıkışmalarını, programdan ne zaman çıkacakları belli olmadığını gösteriyor. Programda zaman mefhumu normal zamana göre çok çok daha uzundur. Köle için saatler, yıllara dönüşebilir.

-Yastık savaşı yapıyorlar ve kuş tüyleri etrafa doğru uçuşuyor.- (Monarşi programı; Alfa.)
•Elektroşok sonrası ‘baş dönmesi’ hissi oluşur ve bu sırada programcı köleye sırasıyla öğretileri işler. Köle hafif kafalı hissettiği için buna karşı gelemez.

•’Şşş’ yani susturma işareti, akıl kontrolüne karşı koymamak ve sessiz kalmaktır.
Sessizliğe mahkûm olan insanlar.

-Tüm bu başına gelenlerden ötürü öfkeli.-

-İstemiyor ama yönlendirildiği yere doğru ilerliyor.-

—-
Şarkı sözü;
‘Dermiş hep aşklar yalan
Korkmam oyunlarından
Sona gidermiş her an
Gitme ey meczup uyan’

Meczup, köle fakat başlarda bu şeytani düzenin ne kadar ileri gideceğini bilmediği için korkusuz. Her an art niyetli düzenin planları gerçekleşiyor ve Can kendine ve kendi gibilere temkinli olmasını söylüyor. Tüm olayları gerçekliğiyle görmesini, uyanmasını söylüyor.
666;

-Meczup Uyan-
—-

-Yıldırım; elektroşoku simgeler.- (Monarşi programı; Alfa.)

-Can Bonomo’nun kendi çizimi.-
•Aklının ne ile işgal edildiğini göstermiş. Dünyanın dışında bir yerde, resmin en üstünde kimliği belirsiz bir programcı ve arkasında polis şapkası var. “Seçilmişler”in kontrolünde olduğunu gösterir. Karmaşık görüntüler ve döngüler. Uzay araçları, roketler. Papağan, rahatsız edicidir, sürekli söylenileni tekrarlar. Burada, sürekli telkinde bulunan kişiyi temsilen kullanılmış. Gökkuşağı, akıl kontrolü için kasıtlı oluşturulan ve travma içerikli ‘Alice Harikalar Diyarında’ programındaki ‘gökkuşağının bittiği yere gitmek’ tetiği resmedilmiş.

-Yine kendi çizimlerinden.-
•Kendi gözlerini içi boş şekilde resmetmiş. Bu, içi boşaltılmış köleyi temsil eder. Arkasında donuk bakışlı, maskeli, kostümlü bir takım insanlar ve yaratıklar var. Solunda tek gözlü bir çocuk ve yukarıda tek gözü işaret edilmiş bir tavşan. Tavşan, programcıyı temsil eder. Burada ise iki tavşan var.

No comments:

Post a Comment

Open Panel


Blogroll